Cvičení na zpevnění pánevního dna

Při cvičení je velmi důležité najít a identifikovat správnou oblast svalové skupiny. Svépomocí to může být obtížné. Pomůže vám zdravotnická pomůcka Aniball Inco, která tuto identifikaci a budování povědomí o svalech pánevního dna účinně podporuje.

Cvičení svalů pánevního dna s pomůckou Aniball Inco bylo primárně vyvinuto pro ženy trpící nekontrolovatelným únikem moči (stresovou inkontinencí). Je vhodným pomocníkem pro vědomý trénink funkce pánevních svalů a slouží k celkovému zlepšení kondice pánevního dna. Jakmile se naučíte opět správně používat svaly vaší pánve, zlepšíte regenerační poporodní procesy, ovlivníte také pozitivně stabilitu i mobilitu vaší páteře a kyčelních kloubů, snížíte riziko vzniku kýly, změníte příznivě polohu pánevních orgánů, čímž regulujete jejich přirozenou funkci a v neposlední řadě zlepšíte kvalitu svých sexuálních prožitků.

Aniball Inco je zdravotně nezávadný silikonový balonek sloužící k vědomé aktivaci a relaxaci svalů pánevního dna. Pro správné fungování pánevní oblasti je nutné, abychom právě tyto svaly uměli dobře vnímat a podle potřeby je zvládali zatnout či uvolnit. Svépomoci může být obnovování těchto funkcí poměrně obtížné. Proto je Aniball Inco užitečným pomocníkem, který slouží k objevení pánevního dna, jeho síly a pochopení na jakém principu pracuje.

Veškeré informace a postup při cvičení zpevnění pánevního dna jsou dostupné také zde.

 

Doporučení při cvičení s pomůckou Aniball Inco

* K tomu, abyste zakoupenou pomůcku efektivně využila a bylo možné zhodnotit výsledky vašeho úsilí, je důležitá pravidelnost cvičení a jistá vytrvalost. Pravidelným tréninkem (tj. každý den alespoň 15 min) dochází ke zmírnění potíží během přibližně 3 měsíců.

* Během cvičení bývá častou chybou vtahování pupíku směrem dovnitř do břicha či stahování hýžďových svalů směrem k sobě. Takové nevhodné náhradní stereotypy brání skutečné hluboké aktivaci pánevních svalů.

* Během cvičení nikdy nezadržujte dech! (kromě momentu zakašlání při nácviku odolání zvýšenému tlaku).

* Zpočátku můžete mít potíže svaly aktivovat a cítit samotný stisk balonku. V takovém případě se nevzdávejte a poctivě pokračujte v každodenním tréninku. Pomůže vám také intenzivnější soustředění a důsledná vizualizace jednotlivých cviků uvnitř vaší mysli.

* Někdy můžete cítit únavu pánevních svalů. To je v pořádku a je to pro vás signál, že cvičíte správně. Je-li únava tak velká, že již svaly nelze téměř aktivovat, nepřepínejte se a cvičení ukončete.

* Nikdy necvičte přes bolest ani cvičením bolest záměrně nevyvolávejte. Bolest není známkou správného cvičení. Co však cítit můžete je příjemný tah z protažení nebo svalová aktivace.

* Nikdy nedovolte, abyste zavedený a současně nafouklý balonek během cvičení vypudila ven z pochvy. Balonek byste měla vyjmout, případně nechat volně vyklouznout, vždy pouze vyfouklý!

* Učte se ovládat svaly vašeho pánevního dna také během dne mimo cvičení s balonkem. Před zakašláním či kýchnutím si představte, že balonek opět držíte a bráníte mu vyklouznout z pochvy ven. Tato aktivace vám pomůže regulovat únik moči v zátěžové situaci. Nikdy pánevní dno „neposilujte“ přerušováním močení! Tímto špatným postupem může dojít k narušení vyměšovacího reflexu.