Jak posílit pánevní dno

Pánevním dnem se rozumí skupina svalů, která se nachází na „dně“ našeho těla. Tyto svaly najdeme poblíž močové trubice a konečníku. Slouží nám k opoře páteře a také k držení vnitřních orgánů. Je proto důležité jej posilovat, jelikož jeho ochabnutí může být spouštěčem inkontinence a dokonce s ním mohou souviset i Vaše problémy s bolavými zády. Jeho posilování také zlepšuje ženský sexuální život. Nemusíte se bát, že budete muset trávit hodiny v posilovně. Cvičení pánevního dna je jednoduché a nijak náročné.

Jak posílit pánevní dno?

To nejjednodušší, co pro sebe můžete udělat, je poporodní cvičení s Aniballem. Cvičit můžete nejdříve 6 týdnů po porodu.

Pro samotné cvičení si vyhraďte přibližně 15 minut, kdy nebudete rušena. Zaujměte polohu ležmo s mírně pokrčenýma nohama. Je možné zvolit i jinou polohu, která Vám bude při cvičení vyhovovat.

  • Před samotným zavedením balónku se uvolněte a snažte se zůstat uvolněná po celou dobu cvičení. Schopnost soustředěného stahování a uvolňování svalstva je pro výsledek cvičení po porodu velmi důležité.
  • Uchopte balónek za plastový krček a zaveďte jeho větší zaoblenou část (cca 7 cm) do pochvy. » Pro snazší zavedení doporučujeme balónek nejprve jedním nebo dvěma stisky nafouknout. Také je možné povrch balónku zvlhčit viz. Pokyny k užívaní.
  • Pokud máte balónek zavedený a nezpůsobuje Vám bolest či jiné nepříjemné pocity, stiskněte 1x-5x ruční pumpičku.
  • Při prvním poporodním cvičení je důležité uvědomit si polohu balónku a jeho chování uvnitř pochvy při vědomé práci se svaly pánevního dna. Vtahováním a uvolňováním tohoto svalstva dochází k mírnému pohybu balónku uvnitř pochvy. Opakujte tento postup po dobu 1-2 minut v intervalech po 10 vteřinách – vtáhnout a uvolnit.
  • Celý postup 3 – 5 krát opakujte.Užitečné rady naleznete také v našem článku o snadnějším porodu a poporodním cvičení.

Podrobněji k praktickým cvičením najdete tady.