Proč je cvičení po porodu důležité

Tělo ženy projde v období těhotenství a při porodu mnoha změnami. Ne vždy si však bohužel dokáže pomoct samo. Následkem pak bývá oslabené svalstvo pánevního dna, špatné držení těla, bolesti a inkontinence po porodu. Správným cvičením se naštěstí můžete dostat opět do formy už po pěti až osmi týdnech.

Proč cvičit

Ženy, které po porodu necvičí, se vystavují riziku ochabnutí dříve zpevněných svalů včetně svalů pánevního dna. To může vést až k inkontinenci. Pro mnoho žen trpících únikem moči se pak i obyčejné kýchnutí, smích nebo zvednutí dítěte stává noční můrou. Cviky po porodu jsou vhodné také pro ženy, které prodělaly nástřih hráze. Při tomto zákroku dochází k přerušení svalů pánevního dna a právě z toho důvodu je nutné se cvičením začít co nejdříve.

Poporodní cvičení

Abyste se vyhnuli všem zdravotním komplikacím, doporučuje se cvičit pravidelně alespoň 10 – 15 minut denně. Čím častěji budete cvičit, tím lépe. V prvních týdnech cvičení se však doporučuje raději nic nepřehánět. Se cvičením můžete začít nejdříve šest týdnu po porodu (běžně se začíná půl roku až rok po porodu). Cviky po porodu by měly být zaměřeny zejména na svaly pánevního dna, které jsou po porodu nejvíce oslabené. Ke cvičení můžete využít speciální pomůcku pro poporodní cvičení Aniball, která je zcela přizpůsobená k těmto účelům. Pokud vás trápí inkontinence po porodu, nevěšte hlavu. Pravidelným cvičením se jí můžete zbavit úplně nebo jí alespoň minimalizovat. Teprve až posílíte pánevní dno, můžete se pustit do posilování ostatních částí těla – břicho, prsa atd. Doporučujeme prohlédnout si přesné pokyny pro poporodní cvičení.