Rady k používání Aniballu po porodu

  • K tomu, abyste pomůcku efektivně využila a bylo možné zhodnotit výsledky vašeho úsilí, je důležitá pravidelnost cvičení a jistá Pravidelným tréninkem (tj. každý den alespoň 15 min) dochází ke zmírnění potíží během přibližně 3 měsíců.
  • Během cvičení bývá častou chybou vtahování pupíku směrem dovnitř do břicha či stahování hýžďových svalů směrem k sobě. Takové nevhodné náhradní stereotypy brání skutečné hluboké aktivaci pánevních svalů.
  • Během cvičení nikdy nezadržujte dech! (kromě momentu zakašlání při nácviku odolání zvýšenému tlaku).
  • Zpočátku můžete mít potíže svaly aktivovat a cítit samotný stisk balonku. V takovém případě se nevzdávejte a poctivě pokračujte v každodenním tréninku. Pomůže vám také intenzivnější soustředění a důsledná vizualizace jednotlivých cviků uvnitř vaší mysli.
  • Někdy můžete cítit únavu pánevních svalů. To je v pořádku a je to pro vás signál, že cvičíte správně. Je-li únava tak velká, že již svaly nelze téměř aktivovat, nepřepínejte se a cvičení ukončete.
  • Při výrazném a nepřiměřeném pocitu tlaku a napětí v podbřišku cvičení přerušte nebo rovnou ukončete.
  • Nikdy necvičte přes bolest ani cvičením bolest záměrně nevyvolávejte. Bolest není známkou správného cvičení. Co však cítit můžete je příjemný tah z protažení nebo svalová aktivace.
  • Učte se ovládat svaly vašeho pánevního dna také během dne mimo cvičení s balonkem. Před zakašláním či kýchnutím si představte, že balonek opět držíte a bráníte mu vyklouznout z pochvy ven. Tato aktivace vám pomůže regulovat únik moči v zátěžové situaci. Nikdy pánevní dno „neposilujte“ přerušováním močení! Tímto špatným postupem může dojít k narušení vyměšovacího reflexu.

 

Kontraindikace najdete v návodu.

usměvavá žena po porodu